Wakacyjny turnus terapeutyczny w Poradni Terapii Mutyzmu „Mówię” w Warszawie
„Pierwsze kroki w nowym roku szkolnym –
jak pomóc dziecku w adaptacji do nowego otoczenia”
Turnus odbędzie się w dniach 21-23.08.2020 r. Jest on przeznaczony dla rodzin i dzieci dotkniętych mutyzmem wybiórczym i obejmuje:
- zajęcia warsztatowe dla rodziców (7,5h)
- terapię grupową dla dzieci (7,5h)
- konsultacje indywidualne dla dzieci (1,5 h)
- konsultacje indywidualne dla rodziców (1,5 h)
- możliwość otrzymania opinii psychologicznej (za dodatkową opłatą)
Szczegółowy harmonogram:
21.08.2020 (piątek):
11.00 - 12.30 - warsztat dla rodziców i zajęcia terapeutyczne dla dzieci (część I)
12.30 - 14.00 - przerwa obiadowa
14.00 - 15.30 - warsztat dla rodziców i zajęcia terapeutyczne dla dzieci (część II)
od 15.30 - konsultacje indywidualne (1,5 h)
22.08.2020 (sobota):
11.00 - 12.30 - warsztat dla rodziców i zajęcia terapeutyczne dla dzieci (część III)
12.30 - 14.00 - przerwa obiadowa
14.00 - 15.30 - warsztat dla rodziców i zajęcia terapeutyczne dla dzieci (część IV)
od 15.30 - konsultacje indywidualne (1,5 h)
23.08.2020 (niedziela):
10.00 - 11.30 - warsztat dla rodziców i zajęcia terapeutyczne dla dzieci (część V)
od 11.30 - konsultacje indywidualne (1,5 h)
Celem turnusu jest dostarczenie rodzinie kompleksowej pomocy. Program został przygotowany w oparciu o wieloletnie doświadczenia w pracy z rodzinami dzieci dotkniętych mutyzmem wybiórczym.
Program merytoryczny został opracowany przez Barbarę Ołdakowską-Żyłkę.
Zajęcia z rodzicami prowadzi Barbara Ołdakowska-Żyłka - pedagog, założycielka Poradni Terapii Mutyzmu „Mówię”.
Zajęcia z dziećmi prowadzi Izabela Fitulska - psycholog, terapeuta Poradni Terapii Mutyzmu „Mówię”.
Do udziału w turnusie nie jest wymagana diagnoza dziecka.
Program merytoryczny:
1. Jak przygotować dziecko do powrotu do szkoły po wakacjach?
2. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas pierwszych tygodni roku szkolnego.
3. Procedury formalne związane z dostarczeniem dziecku pomocy w placówce edukacyjnej.
4. Jak budować relację i współpracę nauczycielami dziecka.
5. Codzienne oddziaływania w terapii MW.