Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Adaś i jego kotwice bezpieczeństwa w nowej szkole | Dzieci | Artykuły | Poradnia Terapii Mutyzmu "Mówię"
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

JESTEŚ TUTAJ: Strona Główna Artykuły Adaś i jego kotwice bezpieczeństwa w nowej szkole


02 październik 2017
Autor artykułu:
1249

Drodzy Państwo,

 

Chciałabym w kilku zdaniach podzielić się z Państwem historią mojego syna Adasia, który zmaga się z mutyzmem wybiórczym.

Od września Adam poszedł do pierwszej klasy w naszym rodzinnym mieście. Wychowawczyni, pani Agata okazała się bardzo miłą, konkretną i doświadczoną nauczycielką. 

Adaś do początku zdobył zaufanie pani Agatki i z chęcią uczęszcza każdego dnia do szkoły na zajęcia. 

 

Rozmawiałam z panią o sytuacji Adasia i uspokajała mnie, że ma doświadczenie z mutyzmem wybiórczym i będzie wiedziała, jak zachęcić go do mówienia.

Na początku przesadziła Adasia do pierwszej ławki, w której siedział najpierw ze swoim kolegą z przedszkola. Obecnie siedzi z innym chłopcem, ale jest równie zadowolony. W klasie Adasia są też cztery dziewczynki z jego grupy z przedszkola, więc chętnie z nimi spędza czas na przerwach. 

 

Oczywiście pierwsze "piątki" już się posypały i Adaś ma ich kilka. Zasłużył sobie na nie, bo powiedział na głos dni tygodnia. Na kolejny dzień obiecał powiedzieć nazwy miesięcy - udało się - pani trochę musiała zachęcić Adasia i powiedział.

Podejście do tablicy było równie wielkim krokiem - najpierw było mu bardzo trudno to zrobić, ale razem z pomocą pani podszedł do tablicy, napisał literkę i wrócił do ławki. W kolejnym dniu jeszcze podszedł z panią do tablicy, ale już następne podejścia były samodzielne.

W tym tygodniu wydarzyła się kolejna wspaniała rzecz - Adam zgłosił się sam do odpowiedzi - podniósł rękę i odpowiedział Pani na zadane pytanie. 

 

Trochę inaczej jest na zajęciach z języka angielskiego - jest inna pani i Adaś ma jeszcze opory w mówieniu. Pani nauczycielka jest poinformowana o jego sytuacji, więc wierzymy, że jego mówienie to kwestia czasu i zdobycia zaufania.

Adaś ćwiczy na zajęciach z W-F. Chętnie się przebiera i wykonuje ćwiczenia, co było dużym problemem w przedszkolu. Obecnie jest tak, jak być powinno. 

 

Jesteśmy ogromnie dumni z naszego synka - zrobił wielkie postępy,  powoli zaskakuje nas kolejnymi sukcesami i szczęście z tego powodu rośnie każdego dnia.

Wakacje też były z wieloma sukcesami - kupował sam lody, mówił jaki chce smak, witał się z nowymi osobami, przedstawiał się jak ma na imię. Nawet pozwalał na zabawę z nowym kolegą na plaży, czy w piłkę na boisku. Świetnie sobie radził w różnych nowych dla siebie sytuacjach - bez nacisku i proszenia - czasem cicho, czasem niepewnym głosem, ale przełamywał swoje bariery. 

 

Chciałabym serdecznie Państwu podziękować za poświęcony nam czas, za wszystkie zajęcia z Adasiem, za drogocenne wskazówki, za wsparcie i za to, że nasz synek mówi.

 

Ja jako rodzic czuje się wspaniale widząc, jak Adam radzi sobie w szkole w nowym otoczeniu, z nowymi osobami i sytuacjami - jestem przeszczęśliwa.

Raz jeszcze dziękuje za pomoc i wszystkie spotkania z Państwem. 

 

Pozdrawiam,

Monika - Mama Adasia

 

Elementem strategii pomocy dziecku z mutyzmem wybiórczym jest poszukiwanie tzw. "kotwic bezpieczeństwa" w sytuacjach, które mogą być dla niego trudne, np. w nowej szkole.
Dla Adasia były nimi: doświadczona nauczycielka, która posiadała wiedzę na temat jego potrzeb i trudności, a także dzieci, z którymi wcześniej chodził do przedszkola. Między innymi dzięki nim Adaś był w stanie zaadaptować się do nowych warunków oraz osiągać kolejne sukcesy w szkole.



Prawa do zdjęcia należą do v.ivash / Freepik


Informacje o autorze:

Reklamy

Reklama
Nabór dzieci do grup terapeutycznych w roku 2020
Zapisy do grup terapeutycznych dla dzieci + warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców. Kontakt: 602-236-963.
Reklama
Mutyzm - szkolenia
Zapraszamy na nasze szkolenia w 2020 roku.